Svar på frågestunden

Jag slutade kvart i tolv idag och drog ut till stan och köpte en anonuomus mask till min bror och fredagsgodis till mig och pojkvännen. Eftersom att jag slutade så tidigt så tänkte jag svara på frågestunden innan jag träffar Elsa för att köra ett arm och axelpass på gymmet.
Jag har ignorerat vissa frågor då jag har tyckt att de är irrelevanta.
 
Har du ätstörningar? Du har en så fin kropp!
Tack så mycket kära du! Nej, jag har inga ätstörningar, för ungefär ett år sedan så var jag väldigt nogran med mat och min vikt men det hann aldrig utvecklas till något. Jag är däremot väldigt medveten om vad jag äter då min kropp reagerar väldigt snabbt när någonting är fel.
 
Hur är din pojkvän? Hur länge har ni varit tillsammans?
Min pojkvän är nog den snällaste kille jag någonsin träffat, jag har aldrig träffat någon mer godhjärtad! Han är lite busig ibland och så älskar han att äta, han äter även jätte långsamt, haha! Vi har varit tillsammans i två år den 24 juni. 
 
Kan du sjunga?
Kan kan jag väll, men sen om det låter så bra är en annan femma...
 
Hur har du blivit så vig? Har du alltid varit det eller har väldigt korta ben?
Haha, när jag har inte speciellt korta ben. Tvärt om så är min kropp väldigt opropotionell och mina ben är väldigt långa. För några år sedan så var jag nog den stelaste människan i Lund, jag kunde knappt röra vid mina knän. Men sen så gick ja på simhopp i tre år och blev då lite mer flexibel. När jag slutade med simhoppen så började jag med yoga och blev ännu mer vig. Men det var mest i frammåt böjningar som kom då. Jag stretchar nästan varje dag i 5-45 minuter. Om ni vill så kan jag lägga upp en video där jag visar vad för stretcher jag utför då.
 
Har du extra matte? Vilket gymnasium har du sökt till?
Jag har var annan måndag extra matte på Polhemskolan, jag har alltid gillat matte och det är mitt favorit ämne då jag tycker att det är väldigt lätt gemfört med t.ex svenska och historia. Jag har sökt till ProCivitas natur som förstahandsval och Polhem fysik spetsutbildning som andrahandsval.
 
Vad gör du för övningar när du tränar?
Oj, det va en svår fråga då jag gör olika övningar var gång med olika tyngder var gång. Men mina favritövningar är nog hederliga squats, rygglyft och sidplanklyft. Man ska försöka variera sina övningar så mycket som möjligt då kroppen annars vänjer sig snabbt och då får man inte lika bra resultat.
 
När blev du hälsosam?
Ungefär ett år sedan, många rekomenderar att man ska ta det långsamt. Men det gjorde absolut inte jag och uteslöt allt onyttigt över en natt. De första tre månaderna så var jag lite extrem kan jag tycka nu när jag kollar tillbaka. Då gick jag på en diet som kallas för 80/10/10 där man äter helt rå mat som är 100% veganskt. D.vs ungefär som en kanin.
 
Vad väger du och hur lång är du?
Jag är 175 cm lång och väger 53kg. Och komentera inte att jag väger för lite för min längd för jag är på bättringsvägen, för bara några månader sedan så vägde jag 47kg och hade ett BMI på 15.
 
Utesluter du någon typ av mat?
Jag är vegeterian, så allt kött och fisk! Jag äter inte heller speciellt mycket gluten då jag kan känna mig väldigt uppblaåst utav det. Sen så finns det många saker som jag undviker mestadels men ser till att jag ska få i mig lite då och då ändå. Exempel på sådana saker är pasta, godis, kakor, osv. Anledningen till att jag vill äta det ibland är för att jag inte vill riskera att få någon typ av ätstörning i framtiden.
 
Hoppas detta gav svar på era frågor och skicka gärna in fler!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback