Intervaller?

Imorgon så har alla Na elever på min skola en speciell dag tillsammans så att vi ska lära känna varrandra bättre. Vi ska grilla, spela baseboll, äta frukost tillsammans, osv. Jättemysigt! Särsklit för mig som står för frukosten, det vill säga att jag ska vara på skolan klockan 7.20, det vill säga att jag måste gå upp 5.30.
Helt ärligt så måste jag säga att jag inte tycker att det är så jättejobbigt, jag är ju trots allt en morgonmänniska. Men jag kan inte säga detsamma för mina vänner, jag känner på mig att det kommer att bli en riktigt jobbig morgon för de andra. I alla fall så måste jag gå och lägga mig lite tidigare än vanligt idag så jag struntar i gymmet.
 
 
Istället så var jag ute på en powerwalk med vovven. Under denna timmesrunda så märkte jag en sak som jag inte tänkt på tidigare, väldigt många människor har börjat med intervallträning. Fyra medelåldersmän sprang förbi mig under denna korta tid jag var ute. Jag började fundera på varför det är såhär och kom fram till att det antagligen är för att man hör så mycket om intervaller nuförtiden. Det är en del av hälsohetsen som alla vill ta del av, bra för dem tänker jag! Jag håller mig till gymmet däremot.
 
Männen såg ut lite som denna gris när de sprang, kämpa på killar!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback