Vaktombyte

Vid tolvslaget så befann vi oss utanför det kungliga slottet för att se vaktombytet. När soldaterna kom joggande ut över gården så kunde jag knappt hålla mig för skratt, nu förstår jag varför vi skåningar tycker stockholmare är fjolliga!

Jag undrar ifall soldaterna också tycker det eller om de verkligen tar sitt jobb på fullaste allvar och ser det som om de tjänar landet. Jag kan tänka mig att första dagen på jobbet är riktigt rolig, hoppa omkring och ropa "haj!" samtidigt som hundratals människor kollar på en.

Bilderna ligger på kameran, men vi var på gamla stan också!


Kommentarer
Jessica säger:

Och ändå ska ni lantisar komma hit och störa....

2013-08-13 | 19:30:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback