nyttiga jordnötspannkakor och "nutella"

Vem säger att pannkakor med choklad bara är för speciella tillfällen? Om ni inte visste det så ha jag enda sedan jag varit liten varit extremt känslig mot mat, jag har haft okrontrolerbart blodsocker och blivit illamående lätt. Fram tills för ungefär ett år sedan då jag började bli väldigt noggrann med vad jag äter! Så här är ett recept på jätte goda pannkakor!
 
 
Ingridienser
pannkakor:
1dl fiberhavregryn
två äggvitor (ca 1 dl)
1/2 dl keso
2 tsk naturligt jordnötssmör
en nypa kanel
Lägg först havregrynen i en matbredare och kör tills det är som ett mjöl. Blanda alla ingridienser och stek på medelhög värme i en skvätt olivolja tills de går att vända (ca 3 min).
 
"nutella":
1/2 avocado
3 tsk kakao
1tsk honung
Blanda ihop alla ingridienser till en massa och lägg på pannkakorna.
nom nom nom!
 
 
 

Kommentarer
Anonym säger:

bajs på bajs!

2013-01-21 | 10:35:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback