Från piss till hiss

Denna dagen har gått från piss till hiss! Jag var på riktigt dåligt humör när jag lämnade hemmet och såg ut som häxan surtant, skulle inte förvåna mig om barn som gick förbi mig på trotoaren började gråta när de såg mig. Men på mindre än en timme så ändrades allt det och nu är jag tillbaka till gamla glada Majken igen! Det första som hände när jag kom tilöl Synoptik var att jag gick fram till kassan för att få en tid. Och det visar sig att kvinnan som jobbade som glasögon-stylist där också hette Majken! Hur coolt är inte det? Hon är nog den ända personen som jag har stött på i Sverige som också hette Majken (förutom en liten bebis på tåget för några månader sedan). Efter et så fick jag en tid efter bara en minut eller så, vilket var riktigt skönt då jag hade ganska mycket att göra. Jag hade perfekt syn så att nu kan jag vara säker på att få börja övningsköra om bara ett par veckor och behöver inte heler tänka på det. När jag lämnade Optikern så stötte jag på min moster och vi gick tillsammans ner till Erikshjälpen, hon på jakt efter ett soffbord och jag efter bildramar. Ingen av oss hittade tyvärr någonting men det är alltid roligt att umgås lite med släkten. Jag cyklade därifrån raka vägen till skatteverket för att försöka få bort bötern från min inkomstdeklaration, och kvinnan bakom disken sa att med tanke på min förklaring så var det mycket troligt att jag inte skulle få någon böter, detta firas med en ny ost som jag köpte inne på Osthuset.
 
 
 

Kommentarer
Molly Bergström - MOOOLLYS.SE säger:

Söt bild :)

2013-07-17 | 21:33:17
Bloggadress: http://mooollys.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback