Nya favoritövningen för rumpan.

Idag så drog jag med mig min kusin till gymmet, i ett halvår så har hon funderat på att börja, men har aldrig riktigt tagit tag i det, förrän idag!
Vet ni vad detta betyder? Att jag kommer att lägga upp mycket fler bilder på olika övningar!

Denna övningen är min nya favorit för rumpan. Fäst ankelbältet (finns på de flesta gym om du letar lite) och spänn fast i dragmaskinen. Börja med en lätt vikt.
Sparka bakåt med benet och håll uppe det en sekund innan du går ner igen. Du ska inte gå ner hela vägen, utan alltid ha benet åtminstone en decimeter upp i luften. Se till så att du känner det tydligt i rumpan (om du gör rätt så kommer du känna det även fast du inte har några vikter). Det är lätt att man lastar på med hur mycket vikter som helst, men gör inte det! För bara för att du tar mer vikter betyder inte att du blir starkare. Jag testade att lasta på så mycket som möjligt, och klarade 37kg. MEN, jag kände det tio gånger mer i rumpan när jag använde 18kg och utförde övningen 100% rätt. Så kom igår uttrycket "less is more".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback