Lever farligt.

Fram mot kvällen så åkte jag och pappa P till mataffären och handlade lite mat inför de kommande dagarna här. Eftersom att Belgien är ett land sär väldigt få pratar engelska (vilket är konstigt då Bryssel är Europas huvudstad...) så skrivs allt på franska. Att hitta det man vill ha kan vara lite klurigt och man lever nästan lika farligt som Chuck Norris i mataffärerna. Men med mig fick jag en mjukost som smakar precis som kvarg och har samma näringsinnehåll som kvarg, så jag antar att det är kvarg. Lite risky för mig som är känslig mot laktos, men eftersom att jag snart ska lägga mig så gör det inte så mycket.

Att äta kvarg helt naturligt kan vara ganska tråkigt, nästan äckligt faktiskt. Jag gillar att blanda det med proleinpulver och skivad frukt, nötter eller honung. Idag så tog jag färska hallon, nötter och russin, så gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback