Nyttiga pommes

Igår så testade jag på att göra hemmagjorda, nyttiga pommes. Jag har faktiskt aldrig gjort det innan, antagligen för att jag aldrig riktigt har varit en pommesmänniska. Men eftersom att vi hade tre kilo potatis i kylen så testade jag på, och nu är jag definitivt en pommesmänniska! Jag gjorde samma sak idag igen, och imorgon så blir det pommes, och samma efter det!

Jag gjorde helt enkelt så att jag skar tre potatisar i längor, jag skalar inte potatisarna utan bara sköljer av dem. Detta för att potatisskalet är fullt med fibrer som är bra för matsmältningen. Sen så häller jag över olivolja, salt och valfri krydda och stoppar in i ugnen på 200 grader tills de blivit gyllene.


Kommentarer
Anonym säger:

Kallas potatisklyftor annars haha..

2013-06-11 | 08:04:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback