Frulle

Till frukost idag så blev det en av mina favoriter, en kladdig gröt med vanilj! Sist jag gjorde detta recept så blev det en choklad version av den men idag så körde jag på med vanilj!

 

Ingridienser:

♥ en deciliter fiberhavregryn

♥ en och en halv deciliter vatten

♥ ett ägg

♥ en tesked vaniljpulver

♥ en halv banan

♥ ev en halv deciliter mjölk

 

Utförande:

Kok ihop havregryn, vatten och mjölk i micron eller på spisen. När de har bildat en grötig konsistens så lägger du i ett ägg, en halv mosad banan och vanilj och låter puttra lite till tills du får önskad konsistens. Jag åt min med jordnötssmör, men du kan hälla på lite vad du tycker är gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback