Nyttiga pannkakor

Jag hade precis tagit en liten tupplur när min bror kom hem, jag märkte då att magen kurrade och gick och gjorde dessa pannkakor med smak av citron. De är ett perfekt mellanmål som inte tar mer än tio minuter att slänga ihop och är riktigt goda dessutom!
 
Ingridienser för sex pannkakor:
♥ en deciliter mjöl (Jag använder havremjöl, vilket är havregryn som jag har mixat till ett pulver)
♥ tre äggvitor eller ett ägg
♥ en halv matsked bakpulver
♥ en skvätt citronsaft
♥ två matskedar kvarg
♥ ev. en skvätt mjölk eller vatten
 
 
Utförande:
Blanda alla torra ingridienser och häll sedan i kvarg, ägg och citron. Rör om väl och känn om du vill ha smeten lite rinnigare, tillsätt då mjölk eller vatten (men inte för mycket för då kommer pannkakorna gå sönder). Stek dem på medelhög värme och när det börjar bildas små bubblor på ovansidan så vänder du dem. Jag serverade mina med lite varma bär och dadelsirap.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback