Testade något nytt

Ni kan aldrig gissa vad jag har gjort idag. Jag berättade att jag skulle åka och simma innan idag vilket jag också gjorde, men efter en halvtimme så skulle poolen städas och jag var tvungen att gå upp. Jag frågade då badvakten var jag kunde fortsätta och han sa att han trodde att några av bassängerna i trampolin avdelningen var lediga. Det visade sig att de inte var det, utan att några killar skulle ha fridyknings träning där istället. Jag var påväg att gå därifrån när en av dem frågade om jag ville vara med, och självklart så säger man inte nej till det! För er som inte vet vad fridykning är så kan jag säga att det är när man dyger ner under vatten under en lång tid utan att ha en syretank med sig. Man tränar altså sammtidigt som man håller andan. Vissa av dem kunde hålla andan upp emot fem minuter så länge de satt still, helt sjukt! I början så lyckades jag bara att simma sex meter utan att gå upp och ta luft, men i slutet av lektionen så lyckades jag faktiskt att femdubbla den längden till 30 meter.
 
Jag tycker att man ska ta varje tillfälle att lära sig någonting nytt, jag kanske inte kommer fortsätta med detta varje lördag hädanefter, men jag kommer definitivt använda dessa tekniker när jag gör min vanliga träning i fortsättningen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback