Äggröt

Idag när jag vaknade så var jag inte alls sugen på frukost, men OJ vad jag ångrade mig när jag hade gjort detta! Äggröt med kanel-cashewsmör och havregurt, så gott! Till detta så åt jag ett kokt ägg.
 
Jag har fått lite frågor om hur jag gör min äggröt, äggröt är ett supersnabbt och enkelt sätt att få i sig lite extra protein på morgonen, och så blir det en jättegod konsistens på det också. Jag blandar först 1dl fiberhavregryn, 2dl vatten och lite salt och sätter in detta i micron i ungefär en minut på full effekt. När jag sen tar ut den så ska det inte vara något vatten kvar som det ligger och flyter i. Sen så blandar jag i två äggvitor och blandar ordentligt (det är viktigt att du blandar bra nu annars blir det äckligt...), jag sätter in det i micron igen i en minut och voiala! 

Kommentarer
Anonym säger:

vidrigt

2013-05-24 | 19:49:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback