Choklad pannkakor

Idag så har jag studiedag eftersom att vi håller på att flytta med skolan, om jag ska vara helt ärlig så är jag inte så jälle glad över det eftersom att då måste jag vara ensam i flera timmar, haha! Men klockan två så ska jag träffa en kompis och jag har massvis att göra innan dess, så tiden kommer nog att gå snabbt! Till frukost idag så gjorde jag supersmarriga choklad pannkakor som jag toppade med allt möjligt gott. Jag gillade verkligen att de blev så pass stora så att man kan rulla dem utan att de går sönder, ska verkligen göra om detta recept!
 
Ingridienser:
♥ 1 dl fiber havregryn
♥ en halv skopa choklad protein (kan bytas ut mot en halv deciliter fiberhavregryn och en tsk kakao)
♥ 1 msk vetekli
♥ 2 dl av valfri mjölk (jag använde havremjölk)
♥ 2 äggvitor eller ett helt ägg
♥ 1 msk kakao
♥ något att steka i (jag använde kokos olja)
 
Utförande:
Kör havregrynen i en mixer till ett mjöl, blanda i vetekli, kakao och protein och blanda ordentligt. Blanda i ägg och mjölk och stek på medelhör värme i några minuter tills smeten är fast. Se till att inte göra pannkakorna för stora då de lättare går sönder då.
 
Jag serverade mina med kokos, agavesirap och kanel.
 

Näringsvärde
kcal: 480kcal
protein: 33g
kolhydrater: 47g
fett: 19g

Kommentarer
Cajsa säger:

Hej! Jätte fin blogg! Just nu har vi en frågestund på bloggen så var gärna med!! :) Kramar Cajsa & Matilda

2013-05-13 | 10:39:44
Bloggadress: http://ridetowin.horseworld.se
Emilie säger:

Hej!

Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i hittarecept.se så att vi kan länka till din blogg.

Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

För att gå med behöver du bara följa länken här: http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Med vänlig hälsning,

Emilie
Hittarecept.se

2013-05-16 | 15:01:06
Bloggadress: http://www.hittarecept.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback