Kikärtspasta

Ikväll så blev det en riktigt god måltid, nämligen kikärtspasta! Det var väldigt längesedan som jag åt både pasta och ost men idag så var det de som låg på min tallrik. Jag är riktigt nöjd och detta är en måltid som jag kommer äta i fortsättningen. Idag så åt vi även ute för första gången, det har ju varit 20° här i Lund idag och man passar ju självklart pa när tillfället kommer!
 
Ingridienser:
♥ 60g okokt fullkornsspaghetti
♥ 200g kokta kikärtor
♥ 40g fetaost
♥ en kopp spenat
♥ två matskedar pesto
 
Utförande:
♥ Koka upp vatten och lägg i pasta, mät under tiden upp de andra ingridienserna. När pastan är Al Dente så häller du av vattnet och lägger tillbaka pastan i kastrullen igen. Lägg i fetaost, kikärtor, spenat och en liten skvätt vatten så att pastan inte fastnar i kastrullen. Krossa fetaosten och peppra. Innan servering så lägger du i peston.
 

Detta är en hälsosam måltid med mycket fibrer, protein och nyttiga fetter. Det har under en ganska lång tid nu debatterats om ost är nyttigt eller ej, jag är helt fast om att fett är jätte bra för oss när det kommer i omättad och fleromättad form, men jag är lite osäker på det mättade fetterna. Ost innehåller båda delarna, men ost innehåller också mycket protein och kalcium. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback