Politisk åsikt

Skulle inte du kunna berätta lite om din politiska åskådning? Jag vill verkligen veta! :)
 
Jag fick denna frågan för några dagar sedan, i vanliga fall så svarar jag på många frågor i ett och samma inlägg, men jag tänkte svara på denna separat. 
Det är faktiskt lite konstigt att jag inte pratar så mycket om politik här i bloggen då jag är väldigt politiskt insatt, jag ville faktiskt bli Sveriges stadsminister innan men jag kom på att jag hellre gör någonting som hjälper människor mer. Jag är väldigt liberal, jag tycker att man borde få klara sig själv mycket mer än vad man får i dagens Sverige. Alcohol och drog lagarna borde lättas på, mindre bidrag och mindre skatt är saker som jag står för. Däremot så borde det bli hårdare straff för de som faktiskt bryter mot lagen, och det borde inte vara på bekostnad av skattebetalarna utan personen i fråga borde få arbeta för att betala sin fängelsevistelse. Detta är bara en liten del såklart och egentligen så har jag åsikter om ALLT som har med politik att göra. Jag har inte riktigt bestämt mig för vilket parti jag håller på, antagligen så blir det moderaterna som jag kommer rösta på när det blir dags, men jag vet verkligen inte.
 
Om ni vill så kan jag börja skriva mer politiska åsikter kring olika debatter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback