Proteinfluff

Eftersom att jag slutade såpass tidigt idag så åkte jag direkt hem från skolan och åt lunch hemma istället, anledningen till detta är för att vi skulle grilla och quornkorvar med ketchup och bröd är inte direkt en favorit för mig. Jag var inte speciellt sugen på att stå och laga mat när jag kom hem utan rörde bara ihop lite proetinfluff snabbt och skar upp en hhalv gurka. Detta var första gången som jag provade på proteinfluff men det var verkligen  en hitt!
 
Ingridienser:
100g frysta bär
2 skopor proteinpulver med chokladsmak
lite vatten
 
Utförande:
Lägg hallon och proteinpulver i en bunke och vispa med en elvisp, man brukar märka ganska snabbt om man behöver tillsätta vatten eller inte, men det räcker med en tesked! När du har vispat i några minuter så märker du att det börjar bli glasskonsistens, desto längre du vispar desto fluffigare blir det!
 
Självklart så avnjuter jag fluffet ute i solen med en klick jordnötssmör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback