Vanilj plättar

Idag så gick jag upp och kännde ett stort behov av mat, jag tänkte laga någon typ av nyttig kanelbulle men jag hade inte tid och ingen kanel. Så jag rotade i skafferiet och gjorde dessa super fluffiga, mumsiga vanilj pannkakor.
 
Ingridienser:
♥ en skopa värmetåligt protein
♥ tre äggvitor
♥ en liten förpackning vanilj arom
♥ två matskedar fiberhavregryn
♥ en gnutta bakpulver
 
Utförande:
Blanda ihop protein, havregryn och bakpulver och rör om, lägg i resterande ingridienser. Stek på medelhög värme på en sida tills de har rest sig, vänd och stek lite till. Det är viktigt att de inte steker för länge för då sjukner de ihop, det räcker med några sekunder för mycket.
Jag serverade med keso och agavesirap, super mumsigt!
 
Detta var dock inte min enda frukost, jag kännde verkligen mig tom på energi idag! Så efter detta så åt jag även två knäckebröd med ost och e skål med fil och min hemma gjorda musli. Nu behöver jag inte äta förens det är middag känner jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback