Fattiga riddare

Igår så såg jag en bild på fattiga riddare och tänkte "Gud vad gott, det måste jag göra till frukost imorgon". Och det var precis vad jag gjorde! Jag började med två mackor, och sen en till, och en till.
 
Superlätt dessutom. Blanda ett ägg, en halv deciliter soyamjölk, kanel efter smak, honung efter smak (ta riktigt ordentligt så blir det sött och gott). Skär brödskivor ungefär 1,5 cm tjockt och skär av kanterna. Doppa snabbt i smeten och stek sedan på högvärme i kokosolja.
 
Fyll sedan med vad du vill, i mitt fall ännu mer honung, jag har fått ett stort sug efter det nu när jag är sjuk. Kanske beror på att jag inte är speciellt söt när jag är snorig...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback