Nyttiga chokladbollar

Jag kom för några veckor sedan på detta recept på chokladbollar, alla som har testat dem hitils har verkligen blivit besatta av dem och till och med sagt till mig att söka patent på dem, haha! Men jag väljer att dela med mig istället och sprida hälsosamma alternativ i Lund.
 
Ingridienser:
♥ tre deciliter fiberhavregryn
♥ tre matskedar kakao
♥ en-två matskedar kokosolja
♥ sötning efter smak, jag använder dadelsirap men du kan använda stevia om du vill få ner kalorierna.
♥ en matsked kaffe
 
Utförande:
Blanda havregryn och kakao så att det blir fint fördelat, om ditt hus är lika kallt som mitt så kommer trolightvis kokosoljan att vara fast och du måste smälta den, det går bra att göra detta i micron. Häll i sötningen, kaffet och kokosoljan och blanda tills det är en lite fuktig smet. Jag gillar inte söta saker speciellt mycket och använder bara en matsked med dadelsirap, men du kan använda hur mycket du vill! Rulla ihop till små bollar och lägg i kylen eller frysen några minuter, done!
 

Näringsinnehåll för alla:
495 kcal
Protein: 13g
Kolhydrat: 54g
Fett: 23g

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback