8 km

Jag gav mig ut på en löprunda när pojkvännen hade stuckit. Det är sån skillnad att springa ute i naturen jämfört med på gymmet tycker jag! Innan så var det de värsta jag visste att springa ute eftresom att alla kunde se hur röd man blir i nyllet, speciellt eftersom att jag borstavligen talat blir tomatröd när jag springer, men nu tycker jag att det är så skönt! Det blev sex kilometer idag på en tid som jag själv tycker är väldigt bra, 36 minuter, följt av en två kilometers powerwalk ner till preem för att köpa sallad och fredagsgodis till killarna. Jag vet att 36 minuter inte är jätte mycket, men jag är riktigt nöjd. För bara några veckor sedan så var det den tiden som jag sprang tre kilometer på. Självklart så är mitt mål att bli lika snabb som pojkvännen, han springer sju kilometer på 27 minuter, haha!
Min maxpuls låg på 181slag/min (är inte det farligt högt?) och jag brände ungefär 700kcal.
 
En svettig trött majkovitz, men hey, om man är snygg efter träning så har man helt enkelt inte tränat hårt nog.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback