Choklad smoothie

Jag har fått lite frågor om recipt på smothies som är goda och nyttiga. När jag var vegan så drack jag smoothies till frukost var dag. Då blandade jag helt enkelt vad vi hade hemma och det blev alltid lika gott! Idag så kännde jag för att göra en smoothie med chokladsmak. Jag tror verkligen att ni kommer gilla den!
 
Ingridienser:
♥ en frusen banan
♥ en matsked kakao
♥ fil, mjölk eller yoghurt. 
♥ ev. några dadlar
♥ ev. proteinpulver med chokladsmak
 
Utförande:
Kör bananen, kakaon, dadlarna och proteinpulvret i en mixer tills det har blivit en smet. Detta är jättegott att äta som glass också ifall du inte vill hälla i de andra ingridienserna. Häll sedan i fil, yoghurt eller mjölk tills du har fått rätt konsistens och mängd. 
 
Jag kan tänka mig att det är jättegott med lite jordnötssmör i också!


Kommentarer
Anonym säger:

Skulle du kunna vara snäll och berätta hur du kan hålla dig till din diet när du är i skolan? Hur gör du när det till exempel är hamburgare eller chicken bits? Äter du inte då? Tycker inte folk det är konstigt att du äter annorlunda?

Skulle du även kunna ge tips på nyttig frukost, mellanmål, lunch och middag. Skulle vara super schysst!

Juste, äter du inte kolhydrater alls? Typ toast, pasta, potatis etc?

2013-04-07 | 11:35:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback