Crunchy musli

Idag när jag var i affären och veckohandlade så letade jag efter en god musli. Jag ville ha en 100% clean musli utan tillsatt socker, konserveringsmedel, osv. Men det var tydligen helt omöjligt att hitta! Så jag löste det genom att laga en egen musli när jag kom hem! Jag har inte hunnit smaka den än men den ser riktigt god ut!
 
Ingridienser:
♥ en deciliter kokosflingor
♥ två deciliter fiber havregryn
♥ en deciliter blandade fröer
♥ en deciliter linfrön
♥ en deciliter nötter
♥ en näve gojibär
♥ fem dadlar
♥ en tesked vaniljpulver
♥ sötning efter smak
♥ tre äggvitor
 
Utförande:
Ställ ugnen på 200°.
Hacka nötterna grovt och blanda med de andra torra ingridienserna, häll i sötning och äggvitor och blanda om ordentligt. Bre ut jämt på en plåt med bakplåtspapper och ställ in i ugnen, rör om var femte minut ungefär tills muslin är relativt torr (ca 15 minuter) och låt svalna.
 
Ingridienserna kan bytas ut, jag tog helt enkelt vad jag hade hemma.Det enda som du måste ha är äggvitorna. Låt fantasin flöda!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback