Mat dagbok, vad äter jag under en dag?

När jag först började mitt hälsosamma liv så var det ett inlägg likt detta som jag mest letade efter. Folk la bara upp inlägg om vilka vitaminer som var bra och var man fick dem, men inget inlägg på vad de verkligen åt under en dag. Så jag har fotograferat maten som jag ätit idag så ni kan se hur jag äter under en normal skoldag.
 
När jag vaknar klockan 6.30:
Det första jag gör är att dricka ett stort glas vatten som jag ställer bredvid min säng. Sen går jag upp ur sängen och kokar vatten för att koka vatten som jag pressar en halv citron, ingefära och en tesked honung i.
 
Frukost kl 7.30:
Två kokta ägg, två deciliter turkisk yoghurt och två deciliter bär. Till det en kopp grönt té.
 
 
Mellanmål 1 kl 10:
En halv avocado
 
Lunch kl 11.30:
Sallad, blomkål med någon dillsås ochen vegobiff. Dock så bestod veggobiffen av friterat mjöl så jag luktade på den och gav den sen till en kompis, haha.
 
Mellanmål 2 kl 16:
Mina underbara chokladbollar, recept här
 
Middag kl 18:
Pytt i panna, fullt med nyttiga kolhydrater, fett och protein från äggen. Recept här.
 
Mellanmål 3 kl 21:
två deciliter keso med en halv deciliter nötter.
 
Jag dricker även massvis, det blir ungefär två och en halv deciliter vatten och tre-fem koppar grönt té.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback