Ett nyttigare alternativ för Reese's Pieces.

Ända sedanjag var liten så har det amerikanska godiset Reese's Pieces varit mitt favoritgodis, så när min mamma i morse hittade ett recept online så var jag bara tvungen att försöka mig på en nyttigare version. Och låt mig säga, det var underbart! Jag kommer att läga ut orginalreceptet lite senare också för er som vill ha det.
 
 
Ingridienser:
♥ ett paket 86% choklad
♥ en halv deciliter ekologiskt jordnötssmörl
♥ en matsked kokosolja
♥ sötning efter smak
♥ knäckformar
 
Utförande:
Smält kokosoljan och blanda i jordnötssmör och sötning, jag använde agavesirap. Smält chokladen i micron eller över ett vattenblad. Fördela hälften av chokladen i knäckformar och smeta ut ordentligt med fingret så att formens insida är täckt. Ställ in i kylen och ta ut när chokladen har stelnat och lägg i jordnötssmörsblandningen. Täck med choklad och ställ in i kylen i ytterligare tio minuter.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback