Chokladgröt

När jag vaknade så kände jag för att slänga ihop något riktigt mäktigt och chokladigt till frukost, så jag kom på detta recept på en kladdig chokladgröt! Det var riktigt gott och kommer att bli fredags frulle framöver.
 
Ingridienser:
♥ en banan
♥ en deciliter fiberhavregryn
♥ en deciliter vatten
♥ en deciliter mjölk
♥ ett ägg
♥ en matsked kakao
♥ ev. lite sötning
 
Utförande:
Lägg havregrynen i en kastrull med  vatten och mjölk (mjölken kan ersättas med mer vatten) och koka upp, sänk värmen och låt puttra tills det får en grötig konsistens. Häll i mer vätska om det behövs. Mosa tre fjärdedelar av bananen och lägg i gröten tillsammans med kakaon, sötning och ägget. Rör om över värme tills du får en önskad konsistens.
 
Servera hur du vill, jag använde resten av bananen och jordnötssmör.
av

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback