Earth hour

Igår så var ju earth hour! Jag och mamma firar denna händelse var år, då släcker vi alla lampor och tänder ljus istället samtidigt som vi spelar något spel eller målar naglarna, killarna däremot tycker bara att det är tramsigt och kollar på TV och använder datorerna precis som vanligt. Jag tror inte att denna timme förändrar vår miljö speciellt mycket, det som jag gillar med denna timme är det symboliska. Att stor del av världens befolkning släcker sina lampor för att göra en skillnad i världen. Det är det som jag tycker betyder mest, lite hopp i mänskligheten på något sätt, att vi vill förändra saker och tar denna möjlighet till att göra det. Igår klockan halv nio så släckte hotellet alla sina lampor och ställde fram ljus istället. det var väldigt mysigt faktiskt, synd bara att vi inte tänkte på det innan och var mitt uppe i vår middag då, haha! Men jag gillade det och tyckte att det var ett bra initiativ av hotellet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback