plugg och framtidsplaner

Jag sitter här med min frukost framför datorn och gör klart en kemilabb som jag intehar blivit klar med än, sen så sätter jag igång med matteboken fram tills att pojkvännen kommer över. Jag har alltid dubbelt med matte än vad de flesta har och det är anledningen till att jag gör det så ofta (typ 30 min om dagen...). Jag har "extra matte" på Polhems skolan var annan måndag, det är för oss som tycker att vanlig matte är för lätt och vill ha mer utmaning. Vi är ungefär 30 elever från olika skolor inom Lunds komun som tar dessa extra kurser. Många frågar mig hur jag orkar att göra så mycket läxor som jag gör, och med risk att låta som en tvättäkta nörd så kan jag säga att jag faktiska gillar det. haha! Vissa människor slappnar av när de sitter framför TVn, vissa när de läser en bok, vissa när de springer, och jag slappnar av när jag pluggar. Och det är inte direkt som om det är en dålig grej, det leder bara till höga betyg och mycket kunskap. Jag har dessutom valt ProCivitas naturvetenskap som första val på gymnasiet.  Där är det väldigt höga intagningspoäng (310 förra året) så jag jobbar mycket för att kunna komma in. Väl där så kommer jag att kämpa på lika hårt så att jag senare i livet ska kunna komma in på läkarlinjen och bli hjärnkirurg. Haha nu har jag berättat hur halva min framtid ser ut, hoppas ni känner er speciella..
 
 
ProCivitas nuvarande elevkår, haha jag älskar denna bilden!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback