proteinglass

Sitter och mumsar i mig denna underbara proteinglass som jag gjorde igårkväll. Glass är någonting som jag har saknat under denna tiden som jag har varit "söt fri" och detta var verkligen jätte gott! Precis samma konstistens som vanlig glass och smakerna kan man variera lite hur man vill.
 
Ingridienser:
♥ 3 äggvitor
♥ ca 2 dl lättkvarg
♥ 1 skopa proteinpulver, jag använde smaken strawberry yoghurt som du hittar här.
♥ Övrig fyllning
 
Utförande

♥ Vispa äggvitorna till ett hårt skum 
♥ Vänd ner kvargen och proteinpulvret. Du kan även ha i lite choklad, frukt, osv. Jag hade bär i min.
♥ Lägg i glassmaskin eller frys tills önskad konsistens
♥ Ta fram från frysen en halvtimme innan servering och njut!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback