Nyttig snabbmat

Till lunch idag så kännde jag inte alls för att laga någonting stort. Jag var fullt upp i bakningen och hade massvis med saker att göra, en typisk situation som man skulle cykla ner till McDonalds och köpa en hamburgare om man skullen äta sådan mat. Många tror att nyttig mat måste vara tidskrävande, men det behöver det absolut inte vara! Jag kokade upp en portion quinoa och lät den puttra i tio minuter medan jag höll på med annat, skar upp lite grönsaker och vips så har man en jättegod, super hälsosam måltid. Quinoa innehåller väldigt mycket protein för att vara en "bas". Andra baser som ris och pasta innehåller nästan bara kolhydrater men i quinoa så finns både protein och massa fleromättade fetter (nyttiga fetter). Dessutom så är dett fullproppat med folat som hjälper att sätta igång ämnesomsättningen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback