Nyttig vaniljkaka

Jag bestämde mig för att testa på en lite matigare kaka idag med mycket protein och bara nyttigheter. Så det blev en version av vaniljkaka som blev väldigt god!
 
Ingredinser:
♥ 1dl fiberhavregryn
♥ 1dl bake protein
♥ 0,5 msk bakpulver
♥ en klick vaniljpulver
♥ 1msk kokosolja
♥ 1msk nötsmör
♥ 1 ägg
♥ 0,5 msk agavesirap (Jag tog såhär lite för att jag inte var så sugen på sött, men öka du!)
 
Utförande:
Sätt ugnen på 200°
Blanda fiberhavregryn, bakeprotein, vaniljsocker och bakpulver i en matbredare så att havregrynen blir till ett mjöl. Lägg kokosoljan i micron och smält så att den blir flytande, blanda ner i mjölet. Blanda ner resterande ingridienser och lägg i en ugnssäker form och sätt in i ugnen i ca 10 minuter.
 
Jag hade fullt upp med att klippa gräsmattan och ha mig och glömde bort tiden, därav så brände jag kakan och fick ta bort översta biten, skills.


Kommentarer
Anni säger:

Jag gillar om din blogg!
Men det är rätt synd att du har så mycket stavfel och särskrivning.
Annars älskar jag den, keep it up! <3

2013-05-25 | 18:05:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback