Supergoda nyttiga våfflor

Jag har precis kommit hem från vår misslyckade fisketur, jag var kissinödig, törstid, trött och riktigt hungrig efter sex timmar ute. Så jag bakade dessa våfflor, själva smaken var aldeles fantastisk, men jag måste jobba lite på receptet för att få den där goda frasiga ytan som vissa våfflor har! Men som sagt så var smaken bland det godaste jag hade ätit, särskilt för mig som älskar kanel!
 
Ingridienser:
♥ 1 dl fiber havregryn
♥ 4 urkärnade dadlar
♥ kanel efter smak
♥ 4-5 äggvitor (eller 1-2 ägg)
♥ 1 msk kvarg
♥ kokosolja
♥ 1 tsk bakpulver
 
Utförande:
Lägg havregrynen i en matbredare och kör tills det bildar ett mjöl. Lägg då i dadlar, ägg, bakpulver, kanel och kvarg och blanda till en jämn smet. Lägg i uppvärmt våffeljärn som är smört med kokosolja och stek smeten tills den får en gyllene yta, ifall smeten fastnar i järnet så pillar du försiktigt av det med en gaffel. Jag serverade med turkisk yoghurt och hallon.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback