Testar periodisk fasta

Idag så börjar jag med Periodisk fasta, Jag har hört väldigt mycket om det och jag och Pappa O har pratat om att fasta under en lång tid, dock så tänkte vi oss en veriant där man äter som vanligt varje dag förutom två dagar i veckan då man äter 600kcal. Detta för att när man är utan mat under en längre tid så produceras olika hormoner och proteiner i vår kropp som bland annat gör så att vi åldras långsammare. Dessutom så blir sockerhalterna i blodet blir lägre och hålls på en jämn nivå. Jag ska äta samma mängd kalorier som vanligt, men jag trycker in dem under en kortare tid än vanligt. Jag följer den vanligaste PF formen som är 16 timmars fasta och 8 timmars ätande. Jag äter mellan 10-18. Detta är dock bara någonting som jag ska testa på och se hur jag trivs med det, jag gillar egentligen frukost väldigt mycket och är en morgon människa så jag är lite skeptisk, men många andra har sagt att de verkligen gillar det så jag antar att det är värt ett försök!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback