Nyttig chokladkaka

Igårkväll när min mamma började vispa vaniljsås och ta fram äppelkakan ur kylen så blev jag riktigt sugen på efterrätt, men inte på någonting onyttigt somjag senare skulle få ont i magen av. Så jag gnuggade hjärnknölarna och skapade denna underbara chokladkaka.
Den är oerhört saftig, helt laktos- och glutenfri, och den smakar så otroligt gott. Detta är verkligen någonting för er som älskar en kraftig chokladsmak, för man märker verkligen att det är en chokladkaka.
 
Ingridienser:
♥ ca 150g svarta bönor eller kidneybönor, avrunna
♥ 4 urkärnade dadlar, mixade
♥ 0,5 msk honung
♥ 1,5 msk kakao
♥ 1 ägg
♥ 1,5 msk kokosolja
♥ 0,5 msk mandelmjöl
♥ 50g mörk choklad
 
Utförande:
Mosa bönorna med en stavmixer, bli inte avskräkta att denna kaka innehåller bönor, svarta bönor smakar inte speciellt mycket och är bara till för konsistensen på kakan. Smält chokladen i micron och blanda med övriga ingridienser. Lägg i en panna och ställ in i ugnen i ca 15 minuter på 175 grader. Du kan hälla på lite vad du vill, jag toppade med mer dadlar, men jag skulle önskat att jag hade lite hasselnötter eller riven kokos hemma.
 

Kommentarer
Belle säger:

Alltså mums! MÅSTE prova göra dem :)

2013-09-08 | 22:27:33
Bloggadress: http://hellobelle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback