Så undviker du en stor och manlig mage

Idag så kände jag bara för att ha en hemmadag. Inte behöva träffa för många människor och behöva vara social, utan bara kunna vara hemma med min familj. 
MEN, det betyder inte att jag ska skita i träningen. nej nej, det går lika bra att träna hemmifrån. Så jag körde mina tre favoritövningar för mage här hemma (benlyft, sit-ups och plankan).
När jag tränar mage så brukar jag fokusera på de raka magmusklerna (De som bildar ett sixpack). Detta är för att precis somnär du tränar ben eller armar så kommer magen växa om du får allt för stora magmuskler, och om du då tränar de snea magmusklerna så kommer du få en väldigt rak och (enlig mig) manlig mage utan speciellt mycket kurvor.
En typisk tjej som tränar mycket snea magmuskler, dock så måste jag ge henne cred för hur duktig och hängiven hon är med träningen.
 
 
Helt ärligt så är detta första magpasset som jag har gjort på över två månader, och det har faktiskt gjort att jag har tappat några centimeter i midjemått. Men framöver så kommer jag att träna min mage en gång i veckan, för att behålla min hållning.
En bild som jag la upp på Instagram direkt när jag var klar med träningen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback