Stretching.

Har haft det supermysigt hemma idag med mina systrar och min pappa. Vi lekte i trädgården när det fortfarande var sol ute och jag lärde min lillasyster lite yoga övningar. Själv så stretchade jag mest och var avundsjuk på min syster. Hon är född med väldigt viga lemmar, så trots att hon aldrig stretchar så han hon gå ner i både splitt och spagat utan någon smärta. Dör mig är det tvärt om. Jag har väldigt oproportionerlig kropp med ojämna höfter, långa ben och S-formad rygg. Detta har gjort att det är väldigt svårt för mig att bli såpass vig som jag är idag. Jag fick en fråga om detta för ett tag sedan, hur lång tid det har tagit för mig att bli vig. Eftersom att min kropp är så oproportionerlig så har det tagit väldigt lång tid, jag har stretchat lite lätt var dag i ungefär tre år, och jag är fortfarande inte "super vig". Men för de allra flesta så får det mycket snabbare, tre månader eller så är normalt för att kunna gå ner i splitt och andra skojigheter om man stretchar varje dag.

Men kom ihåg att aldrig överstretcha! Ofta så händer det att man bara har några centimeter kvar för att kunna nå tårna till huvudet eller komma ner i spagaten, och trycker ner sig den sista biten. För mig så har det slutat med att jag har sträckt en muskel och fått börja om på nytt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback