Middag och viktförbättringar

Ikväll så blev en sen middag, mestadels för att pappa O och Thor hade tennis fram tills halv nio, men också för att jag och pojkvännen åt ett stort mellanmål vid sex när han kom hem till mig. För mig så blev det i alla fall en quinoasallad med kikärtor och massvis av pesto. Egentligen så är jag inte ett så stort fan av pesto, men det innehåller mycket fett och är ett bra sätt att få upp kalorierna.
Jag har alltid haft väldigt svårt att gå upp i vikt och det räcker med att jag slutar tänka på kalorierna i några dagar så har jag gått ner tre kilon. Men jag har gått upp nästan tio kilo sen jag började träna styrka i vintras så jag är nöjd! Jag började på 47kilo, vilket för mig som är 175cm lång är riktigt lite, men väger nu 55kg. Målet är att ligga på runt 60 men jag vet inte riktigt hur det kommer gå, i vilket fall så mår jag jättebra nu och det är väll det som räknas? Att känna att man kan springa en mil och lyfta höga tyngder, det ger en sorts säkerhet. 
Nej nu spårade detta inlägg om vad jag åt till middag ut ordentligt, men så kan det gå, nu passar inlägget in under kategorin "tycken och tankar" också.

Kommentarer
Anonym säger:

äter du lunch i skolan?

2013-05-25 | 09:59:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback